DRTV

De Rotterdam C.V., een joint venture van MAB Development ism OVG Real Estate

Mega projectie op gebouw De Rotterdam in aanbouw

 

Opgave

Binnen de overkoepelende opgave om De Rotterdam op de (inter)nationale kaart te zetten waren de doelen die uitgangspunt waren voor DRTV (zomer 2013, half jaar voor oplevering):
• Zichtbaarheid van het gebouw vergroten en een rumor creëren rond het gebouw
• Connectie met de stad en voorbijgangers maken; gebouw laten communiceren met de stad
• Rotterdammers en bezoekers van de stad voorbereiden op de oplevering en functies die in het gebouw kwamen; d.w.z. gebouw langzaam ‘openen’ naar de stad.

 

Geprojecteerd werden niet commerciële teksten, foto’s en overig beeldmateriaal.

 

Work

Ontwikkeling van het concept van DRTV ism ’t Idee en Mothership. Een mega projectie, website en Facebook pagina inclusief de redactievoering op de inzendingen. DRTV projecteerde op de gevel van ‘De Rotterdam’ aan de Maaszijde zwart/wit beelden en teksten in wisselende series. Dia’s die de voorbijganger verrasten, verbaasden of deden stilstaan… Kunstenaars, illustratoren, schrijvers, journalisten, Rotterdammers en bezoekers konden materiaal inzenden.

 

Periode

Zomer 2013 – Voorjaar 2014